(Eucharistie)vieringen in de komende weken:

Zondag 21 april om 9.30u
Oecumenische viering met PG De Rank
Voorgangers: ds. Gert van de Meeberg en pater Mathew Thekkeyil
zang: samenzang met orgelspel

Zondag 28 april om 10.00u
5de Zondag van Pasen
Celebrant: pater SVD

Zondag 5 mei om 10.00u viering voor beide parochies in BUITENKAAG
6de Zondag van Pasen
zang: parochiekoor

Donderdag 9 mei om 10.00u viering voor beide parochies in Nieuw-Vennep
Hemelvaartsdag

Zondag 12 mei om 10.00u viering voor beide parochies in Nieuw-Vennep
7de Zondag van Pasen / moederdag
Celebrant: Pater Mathew Thekkeyil
zang: zanggroep Zing mee!

Zondag 19 mei om 10.00u viering voor beide parochies in Nieuw-Vennep
Pinksteren
Celebrant: Pater Mathew Thekkeyil

Zaterdag 25 mei om 19.00u
Heilige Drie-Eenheid
Celebrant: Pater SVD
zang: Omnia pro Deo

Zondag 2 juni om 10.00u
Sacramentsdag / familie viering
zang: Koor De zangertjes van St. Jan uit Hoofddorp

Voor de parochie Joannes Evangelist te Buitenkaag klikt u op deze link.

(Nieuwe) informatieve film over de beide parochies: klik op deze link

ELKE WOENSDAG: CREACLUB IN DE HERBERG VAN 10.00-12.00 UUR
Klik op deze link voor meer info: Creaclub

Uurwerk klok is ontregeld

Een van de uurwerken in de klokkentoren van onze kerk is van slag. De klok loopt 40 min voor op de standaard tijd.

Helaas is dit euvel niet eenvoudig te verhelpen door onze vrijwilligers.
De klokkenreparateur is inmiddels ingeschakeld en deze komt zo spoedig mogelijk langs. Het is nog niet duidelijk of dit euvel voor het weekend nog op te lossen is of dat wat langer gaat duren.

Daarom vragen wij uw begrip in deze. De klok heeft onze aandacht en wordt zo spoedig mogelijk gerepareerd. U hoeft het niet meer te melden via de mail aan ons. Dank voor alle attente berichten!

Koningsdag 2024

Op zaterdag 27 april is het Koningsdag. In het hele land zijn er tal van activiteiten en ook in Nieuw-Vennep is het gezellig met o.a. de Oranjemarkt.
Het Mitswa koor staat al jaren met een paar kramen op de markt met o.a. de enveloppenactie (opbrengst voor nieuwe koormuziek).
Maar ook onze parochie heeft spullen in de verkoop (opbrengst voor de parochie). Op het kerkplein vóór onze kerk staan een aantal vrijwilligers o.l.v. Bert Tenthof met allerlei spullen in de aanbieding die voor een zacht prijsje van de hand gaan.

U bent van harte welkom om, als u toch op de markt loopt, even door te lopen naar ons kerkplein en daar ook een blik te werpen op al het aangebodene.
We zien u graag 27 april!

Op 4 mei geen viering in Nieuw-Vennep

Op zaterdagavond 4 mei vervalt de Eucharistieviering in Nieuw-Vennep i.v.m. de Nationale herdenking. Op zondag 5 mei is de viering voor beide parochies in Buitenkaag.

U bent op 4 mei van harte genodigd door de Raad van Kerken en OV Beatrix om gezamenlijk stil te staan bij allen die ons ontvallen zijn, in de (korte) kerkdienst voorafgaand aan de Nationale Herdenking om 20.00u.
Locatie: gebouw van het Apostolisch Genootschap aan de Zuiderdreef
Tijd aanvang kerkdienst: 19.00u.

Om 19.30u start van daaruit de gezamenlijke gang naar het Verzetsmonument in de Kinderboerderij waar om 19.59u de Last Post wordt gespeeld en om 20.00u 2 minuten stilte is. Om 20.02u wordt gezamenlijk het Wilhelmus gezongen.
Voor het verdere program: klik op deze link.

Ontdek de bijbel in 6 minuten

Er zijn nieuwe filmpjes uitgebracht van de serie "Ontdek de Bijbel in 6 minuten". In korte tijd wordt in een filmpje een van de Bijbelboeken uitgelegd. Eerst wordt gekeken naar het onstaan en de geschiedenis van het boek. Dan wordt er ingegaan op het verhaal van het boek en als laatste wordt besproken wat het betreffende Bijbelboek ons vandaag de dag nog te zeggen heeft. Klik op deze link en u wordt doorverwezen naar de website.

Parochienieuws                       SamenKerk

Vragen of opmerkingen over website:

In onze parochie (kerk en pastorie) kunnen foto- en filmopnamen gemaakt worden t.b.v. de website en ons parochieblad.