Feestelijke opening parochieel werkjaar

De viering t.g.v. de opening van het parochieel werkjaar stond dit jaar in het teken van de vrijwilligers. Vicevoorzitter Jan Nieuwenhuijse bedankte alle vrijwilligers voor hun inzet aan het begin van de viering.
Ps. Ruben Torres had ook een speciaal woord van dank voor alle vrijwilligers in zijn Homilie: hij toonde zich dankbaar dat er zoveel mensen bereid zijn de vele taken in de parochie "handen en voeten te geven".

Hij sprak verder over onvermoeibare toewijding en noemde de vrijwilligers "een zegen voor de mensen die jullie dienen". Zonder de vrijwilligers wordt het voor kerkgemeenschappen in Nieuw-Vennep en Buitenkaag heel moeilijk om te blijven bestaan. Ps. Torres zei ook: 'ik kan het niet alleen' maar liet ook weten: 'ik ben er ook voor u! Wij zijn beter samen. Wij zijn "Samen Kerk'.

Aan het eind van de viering werd iedereen verzocht om een kring in de kerk te vormen en samen met het St. Cecilia koor het lied geef mij je hand, geef mij ze allebei te zingen. Na enig aarzelen werd de kring steeds groter en kon het de hele kerk vullen. Zo lieten de vrijwilligers en kerkgangers symbolisch zien: wij zijn "samen kerk".
Ondanks dat aan het begin van de viering de geluidsinstallatie het liet afweten (alleen de "loopmicrofoon" bracht nog geluid voort) was het een inhoudsvolle viering met een saamhorige sfeer en kijkt iedereen tevreden terug op het afgelopen jaar en met frisse zin en nieuwsgierigheid naar het komend jaar.

Afbeelding invoegen

Na de koffie met koek was er voor alle vrijwilligers nog een borreltje of wat fris.
De leden van het parochiebestuur hebben samen met de pastoor voor alle aanwezigen een drankje ingeschonken en daarna schalen met worst en diverse soorten kaas laten rondgaan. Tot slot heeft Bep van Es nog een paar schalen gevuld met door haar gebakken bitterballen; dit tot grote vreugde van de aanwezigen.
Voor een sfeerimpressie: fotoalbum.